ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ

Εξυπνος καταναλωτής είναι ο ενημερωμένος καταναλωτής



Τρίτη, 26 Ιανουαρίου 2010

Γιατί το βιογραφικό σας δεν φέρνει αποτελέσματα;

Μπορεί να ήσασταν βέβαιοι ότι είχατε ένα βιογραφικό που θα εξασφάλιζε μία συνέντευξη. Αντιθέτως, όμως, λάβατε μία ψυχρή επιστολή που σας ενημέρωνε ότι το βιογραφικό σας δεν ήταν κατάλληλο για τη θέση. Και τώρα είναι λογικό να έχει πέσει το ηθικό σας. Μήπως, όμως, πρέπει να αναθεωρήσετε το βιογραφικό που στέλνετε προτού πατήσετε το κουμπί ηλεκτρονικής αποστολής ή σφραγίσετε έναν ταχυδρομικό φάκελο; Στις περισσότερες περιπτώσεις οι υποψήφιοι εργαζόμενοι χρησιμοποιούν ένα πρότυπο βιογραφικό του Microsoft Word. Οι εργοδότες έχουν δει χιλιάδες παρόμοια βιογραφικά. Και αν χρησιμοποιείτε το ίδιο βιογραφικό για κάθε αγγελία είναι καιρός να το αλλάξετε. Επομένως πρέπει να γίνετε πιο δημιουργικοί σχετικά με τον σχεδιασμό του βιογραφικού σας. Δεν προτείνουμε να κάνετε γραφικά για να εντυπωσιάσετε τον μελλοντικό εργοδότη και να του αποσπάσετε την προσοχή από την ουσία. Αυτό που προτείνουμε είναι να αφιερώσετε χρόνο για να προσαρμόσετε το βιογραφικό σας στις απαιτήσεις της εκάστοτε δουλειάς. Ένα τέτοιο βιογραφικό αυξάνει τις πιθανότητες να σας καλέσουν για συνέντευξη. Μην ξεχνάτε ότι οι εργοδότες καταναλώνουν 20-30 δευτερόλεπτα, γι' αυτό πρέπει να είναι ευανάγνωστο και χωρίς περιττές πληροφορίες.
Προσωπική δήλωση:

Έχετε διαβάσει την αγγελία και έχετε κατανοήσει τα προσόντα που απαιτούνται. Συναθροίστε τα μοναδικά δυνατά σας σημεία και σε μία σύντομη πρόταση αναφέρετε τον επαγγελματικό σας στόχο, τι απαιτείται από τη συγκεκριμένη θέση εργασίας και πώς συνδέεται με τα επαγγελματικά σας επιτεύγματα.
Ιστορικό εργασίας:

Σαφώς και δεν μπορείτε να αλλάξατε τους πρώην εργοδότες σας, μπορείτε όμως να αναθεωρήσετε τους ρόλους και τις ευθύνες σας- χωρίς βέβαια να κατασκευάζετε ψευδείς πληροφορίες. Για παράδειγμα, αν κάνετε αίτηση για διευθυντική θέση, αλλά δεν έχετε δουλέψει ποτέ ως διευθυντής, τονίστε ότι οι προηγούμενες εργασίες σας περιελάμβαναν ανάληψη ευθυνών και λήψη αποφάσεων, εκπαίδευση προσωπικού, συντονισμό συναντήσεων.
Χόμπι και ενδιαφέροντα:

Οι αγγελίες εργασίας ζητάνε συγκεκριμένα χαρακτηριστικά για την κάθε θέση. Εσείς πρέπει να αναφερθείτε σε χόμπι και ενδιαφέροντα που είναι σχετικά με την αγγελία. Αν κάνετε αίτηση για μία θέση διευθυντική, για παράδειγμα, το γεγονός ότι ήσασταν αρχηγός ομάδας και κάνατε προπόνηση δείχνει διοικητικές και οργανωτικές ικανότητες. Ή αν ψάχνετε μία δουλειά ως designer, τότε πρέπει να αναφέρετε τις εκθέσεις που έχετε δει ή στις οποίες έχετε συμμετάσχει καθώς και τους designers που θαυμάζετε.
Αν θέλετε να παρουσιάσετε τον εαυτό σας ως έναν από τους πιο πιθανούς υποψηφίους για τη δουλειά, τότε πρέπει να ενημερωθείτε για την εταιρία στην οποία υποβάλετε το βιογραφικό σας. Η αγγελία εργασίας θα σας δώσει μία πρώτη εντύπωση για την εταιρία. Επίσης, μπορείτε να βρείτε πολύτιμες πληροφορίες στο site της εταιρίας που θα σας βοηθήσουν να καταλάβετε τα προσόντα που ζητούν από τον υποψήφιο και να διαμορφώσετε το βιογραφικό σας ανάλογα.
Το βιογραφικό σας δεν πρέπει να ξεπερνά τις δύο σελίδες, οτιδήποτε μεγαλύτερο που αρχίζει να θυμίζει κεφάλαιο από τον «Πόλεμο και Ειρήνη» θα καταλήξει στα σκουπίδια! Το layout που χρησιμοποιείτε πρέπει να παραμένει ίδιο σε όλο το βιογραφικό. Μη στριμώχνετε όσες περισσότερες πληροφορίες μπορείτε μέσα σε αυτές τις δύο σελίδες. Οι εργοδότες δεν θέλουν (ούτε έχουν τον χρόνο) να διαβάζουν λεπτομέρειες γραμμένες με μικρές γραμματοσειρές. Τέλος, το βιογραφικό σας σημείωμα είναι ένα αρχείο με αρχή, μέση και τέλος και πρέπει να έχει μία λογική σειρά. Δώστε έμφαση στη λεπτομέρεια. Αν οι πληροφορίες είναι στριμωγμένες, αν το κείμενο είναι πολύ μεγάλο ή πολύ μικρό, αν δεν υπάρχει ομοιομορφία στην εμφάνιση, τότε οι πιθανότητες να σας φωνάξουν για συνέντευξη μειώνονται δραματικά. Άλλωστε αν δεν μπορείτε να είστε οργανωτικοί με τα δικά σας πράγματα γιατί να σας εμπιστευτεί ο εργοδότης τα δικά του;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου