ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ

Εξυπνος καταναλωτής είναι ο ενημερωμένος καταναλωτής



Δευτέρα, 21 Μαρτίου 2011

Δώστε άλλη γεύση στο κοτόπουλο

Aν κάνετε δίαιτα και βαρεθήκατε να τρώτε συνέχεια κοτόπουλο σχάρας, μπορείτε να του δώσετε πικάντικη γεύση χωρίς να επιβαρυνθείτε με θερμίδες. Tο μόνο που έχετε να κάνετε είναι να αλείψετε τα στήθη κοτόπουλου με ένα μείγμα που θα φτιάξετε αναμειγνύοντας 4 κουταλιές μπίρας με 2 κουταλιές μουστάρδα, λιωμένο σκόρδο, ρίγανη, αλάτι και πιπέρι. Aλείψτε το κρέας, αφήστε το έτσι για μισή ώρα και μετά ψήστε τo στη σχάρα.
ΜΑΘΕ ΓΙΑ ΤΟ ΕΛΚΕΚΑ

Αντιοξειδωτικά στο μπαλκόνι σας

Καλλιεργήστε γλιστρίδα σε γλάστρα ή στον κήπο σαςκαι επωφεληθείτε από τις πολύτιμες ουσίες της। Σύμφωνα με τους ειδικούς, η γλιστρίδα είναι ένα από τα καλύτερα αντιοξειδωτικά για τον οργανισμό σας. Καταναλώστε την ωμή στις σαλάτες σας και στα σάντουιτς που θα φτιάξετε σπίτι, αλλά και μαγειρεμένη (π.χ. γιαχνί κατσαρόλας με γλιστρίδα, λεμονάτο κοτόπουλο με γλιστρίδα, αλλά και ψάρι ψητό με γλιστρίδα).
Πώς θα μάθετε τον καλό κηπουρό τού μήνα

Παρασκευή, 18 Μαρτίου 2011

Δυναμώστε τους καρπούς σας σε 1΄

Mια πολύ απλή άσκηση για να δυναμώσετε τους καρπούς, αλλά και τους πήχεις, μπορεί να γίνει πολύ απλά και εύκολα την ώρα που οδηγείτε. Πιο συγκεκριμένα, όπως κρατάτε το τιμόνι με τα δύο χέρια, σφίξτε το δυνατά με τα δάχτυλα και κρατήστε το σφίξιμο για 10-15". Xαλαρώστε και επαναλάβετε 2-3 φορές. Aν το κάνετε συχνά, θα διαπιστώσετε ότι οι καρποί σας, αλλά και οι πήχεις σας, θα δυναμώσουν αισθητά και με αυτό τον τρόπο θα αποφύγετε διάφορες ενοχλήσεις ή μικροτραυματισμούς στα δάχτυλα και στους καρπούς.
ΜΑΘΕ ΓΙΑ ΤΟ ΕΛΚΕΚΑ

Τετάρτη, 16 Μαρτίου 2011

Τα 10 τρόφιμα που καταπολεμούν τις φλεγμονές

Ελαιόλαδο
Το extra παρθένο ελαιόλαδο είναι πλούσιο στα ωφέλιμα μονοακόρεστα λιπαρά, τα λεγόμενα καλά λιπαρά। Πρόκειται για λιπαρά οξέα τα οποία μειώνουν τις φλεγμονές στα κύτταρα και τις αρθρώσεις। Σύμφωνα με έρευνες, το ελαιόλαδο είναι το ίδιο αποτελεσματικό όσο και ορισμένα γνωστά αντιφλεγμονώδη φάρμακα. Όπως υποστηρίζουν οι ειδικοί, για να αποκομίσετε τα οφέλη του ελαιολάδου αρκούν 2 κουταλιές της σούπας την ημέρα


Μαύρη σοκολάτα
Τα φλαβονοειδή που περιέχονται στην μαύρη σοκολάτα εμποδίζουν το σχηματισμό θρόμβων, ιδιότητα που περιορίζει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου, πνευμονικής εμβολής και καρδιακής προσβολής। Επειδή είναι πλούσια σε θερμίδες, περιοριστείτε στην κατανάλωση μιας μικρής μπάρας μαύρης σοκολάτας την ημέρα που να περιέχει τουλάχιστον 70% κακάο।
Δημητριακά ολικής άλεσης
Τα δημητριακά ολικής άλεσης όπως το μαύρο ρύζι είναι πλούσια σε φυτικές ίνες , οι οποίες περιορίζουν τις φλεγμονές και κρατούν την καρδιά και το έντερο υγιή। Προσέξτε όμως γιατί δεν είναι όλα τα ψωμιά ή οι φρυγανιές που διαφημίζονται ως ολικής άλεσης υψηλής περιεκτικότητας σε φυτικές ίνες. Διαβάζετε τις ετικέτες με προσοχή λοιπόν και αναζητάτε τα συστατικά που περιέχουν και σε τι επίπεδα. Συνήθως τα προϊόντα που δεν είναι ολικής άλεσης περιέχουν υψηλές ποσότητες λίπους που επιδεινώνει τις φλεγμονές.

Κεράσια
Σύμφωνα με έρευνα από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης των Η।Π।Α., τρώγοντας 45 κεράσια την ημέρα περιορίζεται ο κίνδυνος να εκδηλώσουμε τενοντίτιδα, αρθρίτιδα, θυλακίτιδα και ουρική αρθρίτιδα. Άλλες έρευνες υποστηρίζουν ότι περιορίζουν τον κίνδυνο εμφάνισης χρόνιων παθήσεων και μεταβολικού συνδρόμου. Για μια εξαιρετική γευστική εμπειρία συνδυάστε τα με γιαούρτι
Κουρκουμάς
Μπαχαρικό χαρακτηριστικό της ινδικής κουζίνας, ο κουρκουμάς περιέχει την ουσία κουρκουμίνη, η οποία εκτός του ότι του προσδίδει την πικάντικη γεύση και το χαρακτηριστικό χρώμα του, διαθέτει επίσης αντικαρκινικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες। Αρκετές έρευνες δείχνουν ότι έχει ακόμη την ιδιότητα να εμποδίζει το σχηματισμό αθηρωματικής πλάκας που σχετίζεται με παθήσεις των αγγείων και τη νόσο του Αλτσχάιμερ। Μισή κουταλιά της σούπας θα δώσει χρώμα και γεύση στο ψάρι ή το κοτόπουλο.
Λιπαρά ψάρια
Το σκουμπρί, η σαρδέλα, ο σολομός και τα υπόλοιπα «παχιά» ψάρια περιέχουν υψηλή δόση ω3 λιπαρών οξέων τα οποία προστατεύουν την καρδιά , τους πνεύμονες , τις αρθρώσεις και τον εγκέφαλο। Αποφύγετε τα ψάρια ιχθυοτροφείου καθώς περιέχουν μη αποδεκτά επίπεδα ω6 λιπαρών οξέων. Τα λιπαρά οξέα που βρίσκονται στο λίπος αυτών των ψαριών μειώνει την πιθανότητα εκδήλωσης καρκίνου του παχέος εντέρου. Για να αποκομίσετε τα οφέλη τους τρώτε 4 μερίδες την εβδομάδα.
Λιναρόσπορος
Είναι πλούσιος σε πρωτεΐνη και φυτικές ίνες ενώ συνδυάζεται τέλεια με το γιαούρτι και τα δημητριακά πρωινού। Μπορείτε ακόμη να βρείτε το λάδι του σε υγρή μορφή ή κάψουλες। Είναι πλούσιος σε Ω-3 άλφα-λινολεϊκό οξύ που είναι ωφέλιμο για την καρδιά και για αυτό βρίσκεται δεύτερο στην λίστα των ωφέλιμων για την καρδιά τροφίμων μετά τα παχιά ψάρια. Αποτελεί ακόμη εξαιρετική τροφή για τον εγκέφαλο. Για να αποκομίσετε τα ευεργετικά του οφέλη αρκεί μια κουταλιά της σούπας την ημέρα.
Αμύγδαλα
Αποτελούν ένα ενεργειακό σνακ χαμηλής περιεκτικότητας σε κακή χοληστερόλη, πλούσιο σε φυτικές στερόλες και ωφέλιμο για τους διαβητικούς εξαιτίας της ιδιότητας του να ρυθμίζει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα। Είναι ακόμη πλούσια τροφή σε αμινοξέα τα οποία ενισχύουν τα επίπεδα της τεστοστερόνης και ενδυναμώνουν το μυϊκό σύστημα. Καταναλώνετε το 1/3 του φλιτζανιού αμυγδάλων με τη φλούδα τους την ημέρα.
Μήλα
Ένα μήλο την ημέρα …περιορίζει τα οιδήματα όλων των μορφών χάρις σε ένα φλαβονοειδές που περιέχει, την κουερσιτίνη, η οποία περιέχεται ακόμη στη φλούδα του κόκκινου κρεμμυδιού। Η συγκεκριμένη ουσία περιορίζει επίσης τον κίνδυνο εκδήλωσης αλλεργιών, καρδιακού επεισοδίου, Αλτσχάιμερ, Πάρκινσον και καρκίνου του προστάτη και των πνευμόνων. Προτιμήστε τα κόκκινα μήλα επειδή περιέχουν περισσότερα φλαβονοειδή.
Ανανάς
Περιέχει βιταμίνη C, αντιοξειδωτικά και ένζυμα. Πρόκειται για ένα κοκτέιλ από αντιφλεγμονώδη για όλο τον οργανισμό. Επιπλέον προστατεύει από τον καρκίνο του παχέος εντέρου, την αρθρίτιδα και την εκφύλιση της ωχράς κηλίδας. Καταναλώνετε μισό φλιτζάνι, 2 με 3 φορές την εβδομάδα
ΔΙΑΤΡΟΦΗ
ΜΑΘΕ ΓΙΑ ΤΟ ΕΛΚΕΚΑ



Παρασκευή, 11 Μαρτίου 2011

Ο σωστός τρόπος για να τρώτε φρούτα

Τα φρούτα βοηθούν το πεπτικό σύστημα και καθαρίζουν τον οργανισμό από τις τοξίνες. Για να έχουμε όμως θετικά αποτελέσματα πρέπει να μάθουμε τον σωστό τρόιπο που θα τρώμε τά φρούτα:
-Να τρώτε φρούτα με άδειο στομάχι
-Μετά από την κατανάλωση φρούτων, αφήστε ένα κενό διάστημα 30 λεπτών, πριν να φάνε οποιαδήποτε άλλα τρόφιμα.
-Αν έχετε φάει ήδη ένα γεύμα, στη συνέχεια, περιμένετε για περίπου 3 ώρες πριν φάτε φρούτα
-Προσπαθήστε να τρώτε φρούτα κυρίως πριν από το μεσημέρι. Αυτό συμβάλλει στην αύξηση του σακχάρου στο αίμα .
-Ποτέ μην τρώτε φρούτα με άλλα τρόφιμα, μόνο για το δικό του.
-Να μην τρώτε φρούτα ως επιδόρπιο μετά το γεύμα.
-Αποφύγετε κονσερβοποιημένα, κατεψυγμένα και επεξεργασμένα φρούτα। Περιέχουν μεγάλες ποσότητες ζάχαρης,συντηρητικά και άλλα ανεπιθύμητα χημικά πρόσθετα.
Δείτε επίσης

ΜΑΘΕ ΓΙΑ ΤΟ ΕΛΚΕΚΑ
Πώς δίνω γρήγορες λύσεις
Πώς μαγειρεύω μελιτζάνες
ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Πέμπτη, 3 Μαρτίου 2011

Φυτά εσωτερικού χώρου τον Μάρτιο μήνα

Αν δεν το έχετε ήδη κάνει, βγάλτε στο μπαλκόνι τις ποϊνσέττιες και τα κυκλάμινα που σας δώρισαν τα Χριστούγεννα και κλαδέψτε τα. Ελαττώστε το πότισμα στο ελάχιστο μέχρι τα φυτά να εμφανίσουν νέα ανάπτυξη.
Επίσης, καθώς το κρύο θα υποχωρεί, βγάλτε πάλι έξω όσα φυτά μεταφέρατε στο σπίτι για να τα προστατέψατε από την παγωνιά.
Αν χρειάζεται να αλλάξετε γλάστρες σε κάποια από τα φυτά σας, ο Μάρτιος είναι ο καλύτερος μήνας για να το κάνετε. Μην αλλάξετε γλάστρα σε φυτά που είναι ανθισμένα, περιμένετε το τέλος της ανθοφορίας τους για να το κάνετε.
Εκμεταλλευτείτε αυτές τις τελευταίες ημέρες πριν τα φυτά ξεκινήσουν νέα ανάπτυξη και καθαρίζετε τα φύλλα τους όσο πιο συχνά μπορείτε. Ένα χλιαρό ντους στη μπανιέρα σας όποτε βρίσκετε την ευκαιρία θα τους κάνει πολύ καλό γιατί και θα απομακρύνει τη σκόνη αλλά και γιατί θα τους επιτρέψει να απορροφήσουν την υγρασία του μπάνιου.
Φυτέψτε σπόρους ετησίων φυτών σε ρηχά δοχεία μέσα στο σπίτι για να τα μεταφυτεύσετε σε ένα περίπου μήνα στον κήπο ή στις γλάστρες σας. Σκυλάκια, πετούνιες, βιολέτες, περικοκλάδες, μοσχομπίζελα, πανσέδες, …… κι ένα σωρό άλλα, ελέγχοντας τις οδηγίες στα πακέτα των σπόρων για να υπολογίσετε ακριβώς πότε και πώς να τα φυτέψετε.
Μπορείτε σιγά-σιγά, ανάλογα με τον καιρό, να αρχίσετε να μεταφυτεύετε σε γλάστρες και τον κήπο τα φυτά από σπόρους που φυτέψατε τον προηγούμενο μήνα εφόσον έχουν φτάσει στο στάδιο των 4 φύλλων. Αν ο καιρός είναι ακόμη πολύ κρύος, καθυστερήστε τη μεταφύτευση λίγο ακόμα.
Κλαδέψτε τα φυτά που έχουν μεγαλώσει άνισα ώστε να ενισχύσετε την ανάπτυξή τους και να κάνετε την εικόνα τους πιο «γεμάτη».
Αρχίστε να ξανα-λιπαίνετε τα φυτά σας, χρησιμοποιώντας μικρές δόσεις στην αρχή και αυξάνοντας σταδιακά μέχρι να φτάσετε στην κανονική δόση περίπου στις αρχές Μαίου.
Ελέγχετε συχνά για ασθένειες και έντομα (κυρίως μελίγκρα/αφίδες και κοκκοειδή) που δυστυχώς σύντομα θα αρχίσουν να επισκέπτονται τα φυτά μαs
Πώς θα μάθετε τον καλό κηπουρό τού μήνα